‘Bi yourself, Bi happy’ met datingsite Bilove

‘Voel jij je ook aangetrokken tot vrouwen en weet je niet wat je er mee aan moet?
Of fantaseer je misschien wel eens over vrouwen?’

Al meer dan 20.000 vrouwen zeiden al dan niet overtuigd ja op deze vragen en schreven zich in voor de  datingsite Bilove. ‘Om je fantasie waar te maken, grenzen te verleggen of gewoon ervaringen uit te wisselen.’ Zo staat vermeld op de website. De eigenaren van de datingssite zijn dezelfde als van de beroemde (en beruchte) website Secondlove.nl waar getrouwde mannen en vrouwen op zoek gaan naar een tweede liefde. Deze kwam vooral veel in de aandacht door de gewaagde en bekritiseerde reclames waarbij het publiek uitgedaagd werd vreemd te gaan. ‘Ik ben gelukkig getrouwd, jij ook? Klonk een zwoele stem uit de radio.

Via die zelfde site kwam er een grote vraag van biseksuelen vrouwen die (naast hun relatie) op zoek waren naar contact met een vrouw. ‘Zo is Bilove ontstaan’ legt Bianca, de vrouw achter Bilove uit. Ik vraag haar waarom de keuze is gemaakt een datingsite voor biseksuelen en niet voor alle vrouwen die op vrouwen vallen. Maar Bianca moet mij toch even corrigeren, ‘Zowel biseksuele als lesbische vrouwen kunnen gebruik maken van de site. Het grootste gedeelte van de leden zit al in een hetero seksuele relatie maar is op zoek naar een ervaring met een andere vrouw.’

Mijn eerste indruk van Bilove is dat hij toch redelijk op seks is gericht. Mijn vraag aan Bianca is dan ook wat het doel van de site. Een doel zoals een relatie of alleen seksueel contact? Of is dat puur aan de gebruiker? Het doel van de site laat ze in het midden maar ze kan me wel vertellen dat de meeste vrouwen de voorkeur geven aan een vriendschap plus een relatie. Ik vind het allemaal nog een beetje vaag en omdat ik min of meer in de doelgroep pas zal ik mezelf aanmelden zodat ik een beter oordeel kan vellen over deze bi-datingssite.

Na een aantal gegevens te hebben ingevuld mag ik mijn profiel verder invullen en krijg ik verschillende keuze menu’s over mijn persoonlijkheid, interesses en hobby’s. Dan is het tijd voor de verwachtingen, en hoewel ik wel op anders kan klikken zie ik vriendschap waar volgens Bianca de meeste vrouwen voorkeur aan geven er niet bij staan.

verwachtingen Bilove
Na het afronden van mijn profiel zie ik een mailtje van Bilove te voorschijn komen, de eerste matches zijn binnen en ik kan door de foto’s met meisjes scrollen. Kort daarna krijg ik nog een mailtje.

Geachte Sophie,
Helaas, je profiel voldoet niet aan onze eisen voor goedkeuring. We hebben je profiel geannuleerd.
Veel succes!

Mijn account is verwijderd, zonder uitleg. Tot zo ver mijn datingsite avontuur, ik ben er niet meer achter gekomen waarom mijn profiel niet werd goedgekeurd maar ik geloof niet dat de site iets voor mij was. Als ik nog een keer naar de site surf zie ik dat het andere vrouwen wel gegund is. Op de site staan namelijk een aantal succes verhalen en reacties van gebruikers zoals deze:  ‘Heb op de valreep echt een super leuke vrouw ontmoet waarmee ik zo’n enorme klik heb en we zijn ontzettend verliefd!!! Zonder jullie was me dit niet zo overkomen want mede door de site heb ik de stap gezet om op zoek te gaan naar een vriendschap met een vrouw. Nooit gedacht maar wel gehoopt en gevonden!’

En deze: ‘Ook ik ben enorm blij met deze site aangezien ik mijn supermatch gevonden heb. Zij heeft mijn leven compleet gemaakt.Dus heeeeel hartelijk dank daarvoor.’

Als je benieuwd bent of jou profiel wel door de keuring komt kan je je aanmelden op Bilove. Andere datingsites speciaal voor biseksuelen zijn Bi Dating Nederland of speciaal voor biseksuele mannen bi-man.

Geef een reactie

